Till Lilla Jag!!

Hejsan Lilla Jag & Alla ni andra!

Ja du ställer rätt fråga: Hur jag orkar och om jag sätter ner foten!?!
Svaret är: Foten har jag satt ner många gånger.
Hur jag orkar: De skulle jag också vilja ha svar på. Men jag gör de för att jag är den enda.
Finns ingen annan som kan hjälpa mig med ansvaret. Eller om sanningen ska fram, vill jag inte lägga ansvaret på någon annan. Han är ju MIN pappa, ingen annan ska behöva ha ansvaret.
Inte jag heller egentligen..

Nu har ju du turen i oturen att han vill ha saker så som du skrev.. Min pappa vill inte ha saker, eller han vet inte vad saker så som plattv, dator, mobil är. Han är så skadad i hjärnan efter allt han genomgått..

Jag förstår att du känner dig otillräcklig och svarar med "Vad ska jag göra åt de"
Så svarar jag med, men direkt kommer ångesten över att jag sa så, att jag tänkte så..

Kommer många gånger i livet som jag bara bett pappa dra åt helvete. De har gått dagar som vi inte haft kontakt, men då blir jag orolig, ångesten kommer och mina tankar snurrar bara med en enda tanke "Tänk om han är död"
allt man sagt i stunden då man var arg, de är de sista man sagt i så fall..

Jag vet inte hur jag skulle leva om min pappa dog när jag hade varit arg på han och bett han fara åt helvete, då skulle jag nog aldrig bli människa igen.. Men ändå kan jag inte säga "Jag älskar dig Pappa" jag hoppas att han vet de...

Min pappa är ju inte bara alkoholist, utan även en sjuk man med svåra hjärnskador. Som aldrig kommer att bli bra igen. Bättre kan dom bli om han slutar dricka men jag inser för varje dag att de aldrig kommer inträffa.

Men jag har insett att man kan inte ursäkta att dom dricker, man kan bara försöka inse att de INTE är barnens fel.
Det är aldrig ett barns fel att en eller båda föräldrar dricker.

Finns de något annat du undrar eller vill ha reda på så tveka inte att fråga..
Jag skäms inte för att tala öppet om de.

Puss på pannan / MiNNa

Kommentarer
Postat av: Babbi - Bloggdesigner, ny design 3:e!

Nu vet jag inte riktigt vad som hänt, men det låter jävligt jobbigt, av döma av detta inlägget :(

2010-02-03 @ 14:59:35
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0