sittandes....

Sitter här och tänker...

Jag har sedan länge tröttnat på att vara ett "offer"..
Jag kan i dagen läge stå för att min pappa är ALKOHOLIST!
Det har tagit mig flera år att insa att jag är en va många som har de jobbigt med en pappa som ljuger om sitt missbruk...
En som hittar på varför han dricker!

Här kommer flera saker om varför Min pappa dricker:
*Det är varm ute
*Det är kallt ute
*Jag har vunnit
*Jag förlorade
´Jag är ledsen
*Jag är lycklig
*Någon glömde sin kasse och bad mig passa den..

Det är bara några av alla saker han ljuger om...
Min pappa är "alkis" och jag har slutat skämmas...
Jag är trött på att försvara min pappa, jag väljer min egen väg nu..
Jag vill visa alla att DOM som finns, sluta skämmas du är inte är ENSAM!!!!!!

Kommer skriva fler inlägg om detta så ni förstår...

Puss på pannan / MiNNa

Kommentarer
Postat av: Lilla Jag

Hej! Jag vet hur det är att ha en pappa som är alkoholist.. min käre fader var det och mammas ex är det! Jag är så trött på att gå omkring och må så dåligt för hans skull... han dricker så han inte har pengar till mat, då fixar man mat... etc.. usch och fy vill bara slippa men är så orolig att han ska ligga död när man kommer och ringer på.. en gång var det nära då han full som bara den och ramlar över sitt glas bord och skär sig både här och där kram //Lilla jag

2010-01-18 @ 19:59:44
Postat av: Anonym

Hej! Jag vet hur det är att ha en pappa som är alkoholist.. min käre fader var det och mammas ex är det! Jag är så trött på att gå omkring och må så dåligt för hans skull... han dricker så han inte har pengar till mat, då fixar man mat... etc.. usch och fy vill bara slippa men är så orolig att han ska ligga död när man kommer och ringer på.. en gång var det nära då han full som bara den och ramlar över sitt glas bord och skär sig både här och där kram //Lilla jag

2010-01-18 @ 20:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0